Sunday, 15 January 2012

Pembelajaran Berteraskan Konsep - 16 Januari 2012

Para pelajar arif budiman,

Berikut adalah jadual sebagai panduan sepanjang aktiviti hari ini.


NO.

TUGAS

MASA

1

Analisis bahan rujukan

10 minit

2

Perkongsian idea-idea penting di blog

5 minit

3

Perbincangan kelas

10 minit

4

Perbandingan - Konsep Nilai

10 minit

6

Refleksi individu - soalan-soalan perbincangan

5 minit


Bahan rujukan






Tugasan Individu
  • Analisis bahan rujukan
  • Buat rumusan
  • Apakah isi-isi penting yang diperolehi? (sekurang-kurangnya 3 isi penting)
  • Masukkan dapatan di dalam entri ‘Pembelajaran Berteraskan Konsep - 16 Januari 2012’

Terima kasih.

Cg Azizah.Ahmad

19 comments:

  1. Saya senang kawal diri .itulah sebabnya saya tidak marah sesiapa. Apabila saya marah saya akan pergi ke tempat lain dan cuba bertenang.

    Ikmal

    ReplyDelete
  2. Saya senang kawal diri .itulah sebabnya saya tidak marah sesiapa. Apabila saya marah saya akan pergi ke tempat lain dan cuba bertenang.

    Ikmal

    ReplyDelete
  3. Saya senang kawal diri .itulah sebabnya saya tidak marah sesiapa. Apabila saya marah saya akan pergi ke tempat lain dan cuba bertenang.

    Ikmal

    ReplyDelete
  4. Saya senang kawal diri .itulah sebabnya saya tidak marah sesiapa. Apabila saya marah saya akan pergi ke tempat lain dan cuba bertenang.

    Ikmal

    ReplyDelete
  5. Kita harus kawal kemarahan jika menghadapi masalah supaya kita boleh menyelesaikan masalah itu dengan minda yang tenang.
    -Hannah

    ReplyDelete
  6. 1) secara keseluruhan, kita harus mengawal kemarahan jika menghadapi situasi sosial dengan menarik nafas yang panjang sebelum cuba cari jalan untuk menyelesaikan masalah itu.

    Huda

    ReplyDelete
  7. Saya rasa bahawa kita harus kawal diri kita kalau kita berasa marah.
    Danish M

    ReplyDelete
  8. Saya rasa apa yang penting ialah untuk semua murid-murid berkata apa mereka berasa tentang topik yang dibincang.

    ReplyDelete
  9. Saya rasa bahawa kita mesti kawal diri supaya kita berasa tenang
    - Danish K

    ReplyDelete
  10. Kalau kita berasa marah, kita harus mengawal kemarahan kita. Jika tidak, kita akan bersalah kalau memukul orang atau membuat perkara-perkara yang tidak baik.

    ReplyDelete
  11. Saya belajar untuk kawal kemarahan diri apabila marah.

    ReplyDelete
  12. Kita harus menghormati pendapat-pendapat pelajar lain.

    ReplyDelete
  13. Saya pelajari orang lain ada pandangan diri sendiri apabila melihat suatu gambar.

    ReplyDelete
  14. Saya senang kawal kemarahan dengan pergi ke lelaman web supaya dpt lupa tentang perkara itu.

    Zahid

    ReplyDelete
  15. Kita harus mengawal kemarahan kita supaya kita tidak membuat perkara yang tidak kita ingini.

    ReplyDelete
  16. Saya pelajari bahawa ramai orang ada pandangan sendiri.

    ReplyDelete
  17. Kita harus tidak menjadi marah mudah dan kalau kita menjadi marah, kita mesti tidak memukul orang.

    ReplyDelete
  18. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  19. Kita harus belajar mengawal kemarahan supaya kiita tidak banyak mencampuri dalam kegaduhan

    ReplyDelete